À plus ! åk 8 textbok

À plus ! åk 8 textbok

Madeleine Vaderlind

Häftad. Liber 2019-05-24.
ISBN 9789147130757

À plus är en revidering av den omtyckta serien Bon voyage. I samråd med ett antal lärare har vi låtit det mest omtyckta vara kvar och uppdaterat det som blivit omodernt. Med À plus får du tydlig struktur, modern franska och ett kommunikativt arbetssätt. Läs mer Pedagogiska tankar À plus ! är ett läromedel som förenar alla de krav som man kan ställa på ett nybörjarmaterial i språk för ungdomar: tydlig struktur, lättbegripliga förklaringar, progression i lagom takt, metodisk uppbyggnad av uttal, ordförråd och konstruktioner samt spännande information om den fransktalande världen. Allt detta presenterat i intresseväckande och lekfulla sammanhang på elevernas egen nivå. Komponenter À plus ! består av textbok, övningsbok, lärarwebb (lärarguide och lärarguide digitalt), Digital Max och Digital Mix. För åk 6 är boken en allt-i-ett-bok. Det är enkelt att jobba heldigitalt med À plus ! À plus ! Digital Max ger dig allt med en enda inloggning, med stöd för återkoppling och uppföljning. À plus ! Digital Max - för dig som vill undervisa med ett interaktivt läromedel på riktigt Nu får du allt du behöver för en lyckad franskundervisning samlat på ett och samma ställe. Materialet har tydlig struktur och tematisk uppdelning. Varje kapitel innehåller flera textavsnitt, och varje textavsnitt innehåller flera övningar som befäster kunskaper och tränar de olika förmågorna. Varje textavsnitt kan avslutas med ett kort interaktivt test. Texterna är varierade och representerar olika texttyper, som dialoger, fiktiva berättelser, personliga återgivelser, dikter, sånger och faktatexter med realiainslag. Du kan förstås både läsa och lyssna på alla texter. À plus ! Digital Max har också en inbyggd fortbildning, Lärande lärarstöd, som hjälper dig att utvecklas som lärare. Innehållet är hämtat från Libers forskarsamarbeten och ger dig de senaste tankarna, dels om ämnet, dels om ämnesdidaktiska grepp för att ge eleverna bättre förutsättningar för att lära. Det är koncist, kärnfullt och kopplat direkt till innehållet i ämnet. Lärarljud, lärarhandledning och facit i Lärarwebb och Digital Max Till À plus !-serien hör en omfattande ljudproduktion som ger dina elever tillfälle att höra många olika röster och varianter av dagens franska. Du får tillgång till samtliga texter, gloslistor, dikter och sånger samt hörövningar. Lärarljudet ingår i Digital Max och i Lärarwebb. Varje årskursbok har en lärarhandledning med förslag på hur du kan arbeta med böckerna, kopieringsunderlag till extraövningar, roliga spel och lekar och prov. I facit hittar du svar på övningsböckernas uppgifter samt förslag på svar till textböckernas öppna frågor. Lärarhandledningen och facit ingår i Digital Max och i Lärarwebb. À plus ! Lärarwebb Med en inloggning får du tillgång till allt undervisnings- och lärarmaterial såväl som bokens alla uppslag med ljudspårslänkarna i direkt anslutning till text och hörövning på uppslaget. I Lärarwebben finns: - Ljudfiler till bokens alla texter, hörövningar och tester - Lärarstöd - utförliga kapitelkommentarer med praktiska och metodiska tips - Parövningar, spel och lekar - Kopieringsunderlag - Tester och färdighetsprov - Facit - Länkar till interaktiv glosträning m.m för eleverna - Bokens alla uppslag som är lätta att visa på storskärm Alla kopieringsunderlag är sorterade efter kapitel och går att skriva ut. Ljud, lärarstöd och extraövningar ligger i direkt anslutning till varje del i läromedlet. À plus ! onlinebok är den tryckta boken på skärm. Ljudet till alla texter finns med i onlineboken. Beställ À plus ! och ge dina elever chansen att lära sig franska på ett roligt och givande sätt! Om författarna Madeleine Vaderlind är en erfaren författare med mångårig erfarenhet av undervisning på både grundskola, gymnasium och lärarhögskola

Fler böcker av Madeleine Vaderlind

À plus ! åk 8 textbok

À plus ! åk 8 textbok Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.