Förlagets beskrivning
Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet. Läs mer Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som: - Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation? - Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare? - Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas? - Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer? Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation. Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel är uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området. Sedan den tidigare upplagan, utgiven 2012, har forskningen utvecklats mycket och nya teorier tillkommit. I tredje upplagan finns därför både uppdaterade referenser och aktuella exempel. Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer. Om författarna Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kommunikation i organisationer
Bokrecensioner » Kommunikation i organisationer
|
|
![Kommunikation i organisationer](/images/background.gif) |
![Kommunikation i organisationer](/images/background.gif) |
|
|
|