Libers språklåda i engelska 4-6: Lyssna och förstå CD 1-2 - Listen and understand

Carl-Axel Axelsson Per Jonason Michael Knight Kerstin Sundin

Liber 2015-07-02.
ISBN 9789147118298

Libers språklåda engelska 4-6 ger dig en mängd övningar som tränar muntlig kommunikation, ordförråd och vardagsfraser på ett lekfullt, omväxlande och effektivt sätt. Läs mer Libers språklådor i engelska består av cd-skivor. Materialet på dessa cd-skivor är tänkt som kompletterande läromedel i årskurserna 4 - 6, oavsett vilket huvudläromedel som används. Den engelska språklådan har tre delar: SPEL&LEKAR/FUN and GAMES (en cd) TAL&TEATER/SPEECH and DRAMA (två cd) LYSSNA & FÖRSTÅ / LISTEN and UNDERSTAND (2 cd) I LIBERS SPRÅKLÅDOR I ENGELSKA finns ett rikhaltigt och varierat material. Läraren väljer just det som hen finner bäst och mest lämpat med hänsyn till elevernas behov, intresse och färdighetsnivå. SPEL & LEKAR / FUN and GAMES - Övar muntlig kommunikation - intensivt och på många roliga sätt. - Många vardagliga idiomatiska uttryck används upprepade gånger. - Materialet bjuder på variation vad beträffar typ av lek eller spel, men inom varje typ finns ett antal övningar på olika svårighetsnivå. - Även om inriktningen i första hand är att öva förmågan till meningsfull muntlig kommunikation på engelska, följer som en biprodukt övning i att läsa och förstå vardaglig engelska - eftersom utgångspunkten för samtalet ofta är tryckt text. För innehåll: se smakprovet. TAL & TEATER / SPEECH and DRAMA - Det här materialet syftar till att utveckla förmågan att uttrycksfullt och korrekt muntligt framföra kortare och längre språkliga konstruktioner. - Först kommer ett ganska stort antal verser/dikter/ramsor, som eleven kan ha nöje av att läsa. Hen väljer några av dem för mer noggrann instudering, helst också så att de kan läsas upp utantill - och slutligen framföras inför en publik. Hela detta material finns inläst som en hjälp åt eleverna att finna ett gott uttal, inte minst vad gäller rytm, betoning och intonation. - Därefter kommer ett antal "jokes", små roliga historier, lämpliga att framföras som korta scener, oftast med två roller. Också allt detta material finns intalat som stöd för elevernas uttal. - Sedan följer några lite längre sketcher, tänkta att framföras av två eller en liten grupp av elever. Också dessa finns inlästa. - Slutligen finns på cd:n fyra pjäser av mer omfattande karaktär. Dessa lämpar sig att öva in och spela upp för varandra. För innehåll: se smakprovet. LYSSNA & FÖRSTÅ / LISTEN AND UNDERSTAND - Språklådan Listen and understand tränar just hörförståelsen i engelska. - Språklådan innehåller 49 hörövningar med tillhörande uppgifter. Eleverna tränar på att lyssna till engelska i olika situationer och med varierat innehåll t.ex. dialoger, nyhetsreportage, sånger och hörföljetonger. - Inspelningarna är gjorda i London av professionella skådespelare. - Hörövningarna är uppdelade i tre olika nivåer (Level 1, 2 och 3). Det är bara att välja det som passar för aktuell elevgrupp. - Texterna är noga utvalda att passa just årskurserna 4-6. För innehåll: se smakprovet

Libers språklåda i engelska 4-6: Lyssna och förstå CD 1-2

Libers språklåda i engelska 4-6: Lyssna och förstå CD 1-2 - Listen and understand Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Libers språklåda i engelska 4-6: Lyssna och förstå CD 1-2 - Listen and understand Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.