Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring   

Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring


Pernilla Jonsson Patrik Stoopendahl Malin Sundström

Inbunden. Liber 2015-08-06.
ISBN 9789147116959
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

PRISBELÖNAD: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna. Läs mer Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter. I den pågående "köprevolutionen" står handeln i frontlinjen - dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss. Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt. Om författarna Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt. Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur. Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Carin Carin Extremt läsvärd!   (Betyg 5 av 5)

Boken utgår från konsumentens perspektiv på hur det digitala gränssnittet skapar värde och tittar på hur företag kan dra nytta av detta. Huvudbudskapet är att vi befinner oss i början av en revolution och att konsumentens köpprocess förändras. Vad som blir värdeskapande från konsumentens synvinkel styr hur framgångsrik handelns digitalisering kan bli. Dessa förändringar får konsekvenser för hela ekonomin – långt utanför handelns gränser.

Boken bygger på ett antropologiskt fältarbete och en kvantitativ studie med 1000 svenskar.
I boken finns viktiga slutsatser så som:

Framtiden tillhör den som kan förutsäga och definiera affärer kring konsumentens/kundens ständigt förändrade behov och beteenden.

Förr räckte det med att konkurrera med produkt och varumärke - i framtiden blir företagens designade digitaliserade och fysiska köpprocess dess främsta konkurrensmedel!

Digitaliseringen ger varje företag möjlighet att skapa sin marknadsföringsmaskin – baserad på kunskap om sina kunder/konsumenter kommer marknadsföringen gå från att skrika högst till att viska rätt

Boken förklarar varför content blir kung och varför de företag som väljer att driva en varumärkesposition måste bli en naturlig del av konsumentens liv.

Mycket läsvärd bok som gör att den känslan jag tidigare haft om att dagens kurslitteratur på universiteten är mossig förstärks. Det här känns nytt och fräscht. Den beskriver verkligheten samtidigt som den ifrågasätter gamla sanningar.
(Köprevolutionen)





Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Köprevolutionen



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner