Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Hotell och HRM : tecken på förändring   

Hotell och HRM : tecken på förändring


Mette Sandoff

Danskt band. Liber 2011-03.
ISBN 9789147096480
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Att driva och arbeta på hotell handlar om att få gästerna att må bra. Helt enkelt. Fast när man tittar närmare på verksamheten så är den inte så enkel. Ska man agera på ett strukturerat, standardiserat sätt så att gästerna känner igen sig och vet vad de kan förvänta sig? Eller ska man vara unik, spännande och anpassa sig efter varje gästs önskemål? Och hur bemöter man bäst sin personal?

Den här boken fokuserar på hotellbranschens specifika villkor och bidrar till att förstå branschens utveckling, särskilt när det gäller personalområdet. De diskussioner som förs relateras till teori inom service management, som poängterar serviceverksamheters särskilda betingelser, samt HRM, som handlar om hantering av personalfrågor. I takt med att branschen och människorna inom den förändras, skapas nya förutsättningar och behov. Författaren menar att utbildning kommer att få en allt viktigare roll inom framtidens hotellnäring, och att humaniora borde få en särskild betydelse - såväl för att stå sig i den allt hårdare konkurrensen som för att utmärka sig mot tillverkningsindustrin. Hotellverksamhet är kunskap om människor!

Läs mer
Boken nominerades till årets HR-bok 2011. Tävlingen Årets HR-bok arrangeras av Sveriges HR-förening i samarbete med Personal & Ledarskap. Hundratals titlar bedöms efter kriterierna aktuell, angelägen och användbar. Juryn nominerar sedan tio böcker och denna titel var en av de som nominerades 2011.

Om författarna
Mette Sandoff är docent i företagsekonomi och vicerektor vid Handelshögskolan, Göteborgs Universitet



Fler böcker av Mette Sandoff

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Hotell och HRM



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Hotell och HRM : tecken på förändring Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Hotell och HRM : tecken på förändring Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Hotell och HRM : tecken på förändring
Hotell och HRM : tecken på förändring
Hotell och HRM : tecken på förändring
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner