Förlagets beskrivning
Nittiotalets företagande handlar till stor del om att kunna hantera omvärldsinformation! Tillgången på informationskällor i världen är mycket större än man oftast föreställer sig, och med datorns hjälp har det blivit enklare att inhämta och använda omvärldsinformation i ett företag.
Boken är upplagd som en praktisk handbok. Här presenteras en ny metod för att klargöra företagets verkliga informationsbehov. Kunskaper om omvärlden står i centrum snarare än analyser och beslutsprocesser som i vanliga strategiböcker. Boken utsågs av Sveriges Marknadsförbund till Årets marknadsföringsbok 1994.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Företaget och omvärlden
Bokrecensioner » Företaget och omvärlden : handbok i strategisk information
|
|
![Företaget och omvärlden : handbok i strategisk information](/images/background.gif) |
![Företaget och omvärlden : handbok i strategisk information](/images/background.gif) |
|
|
|