Förlagets beskrivning
Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation med sin omvärld. Även internt har allt komplexare organisationer medfört förändrade förutsättningar. I denna bok etablerar författarna ett nytt koncept – reflexiv kommunikation – för organisationskommunikation och public relations. Deras mål är att vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Reflexiv kommunikation utgår från samtidens sociala sammanhang. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar, medieutveckling och placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Den handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Reflexiv kommunikation
Bokrecensioner » Reflexiv kommunikation : nya tankar för strategiska kommunikatörer
|
|
|
|
|
|
|