Förlagets beskrivning
Denna bok är en omarbetning, utveckling och utvidgning av den första upplagan. Här ges bl.a. större utrymme åt utredande samtal med barn samt åt källkritik och tankefel. I boken presenteras begrepp, principer och felkällor som bör beaktas för att utredningsarbete skall bli sakligt och konstruktivt så att barn kommer till tals och deras intressen främjas. Boken utgår från kognitiv psykologi, logik och källrkitik. Den är unik i sitt slag och bör vara viktig för alla som gör, hanterar eller kritiskt granskar utredningar kring barn.
Fler böcker av Bo Edvardsson
Liknande böcker
anon
Den mest omistliga boken om utredning ![](/images/icon.star5.gif) (Betyg 5 av 5)
Tankefel i utredningar förstör liv. Beläggen för detta är beklämmande tydliga, efter läsning av Edvardssons bok.
Tankefel, minnesfel, bakvänd logik mm, vilket de allra flesta av oss mer eller mindre gör sig skyldiga till, beskrivs tydligt och utförligt - samtidigt går läsningen att använda för självransakan och personlig utveckling.
Edvardsson redogör summa summarum kristallklart för fällorna och möjligheterna till ett redigare utredningsförfarande.
( Kritisk utredningsmetodik)
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kritisk utredningsmetodik
Bokrecensioner » Kritisk utredningsmetodik : begrepp, principer och felkällor
|
|
![Kritisk utredningsmetodik : begrepp, principer och felkällor](/images/background.gif) |
![Kritisk utredningsmetodik : begrepp, principer och felkällor](/images/background.gif) |
|
|
|