Förlagets beskrivning
En viktig drivkraft för barns utveckling är nyfikenhet. Nyfikna barn behöver nyfikna vuxna. Kan en teori väcka nyfikenhet på barns utveckling?
Daniel Stern, amerikansk psykoanalytiker och spädbarnsforskare har utifrån nya rön om barns beteende utvecklat en teori om vad som händer i barnets inre. Marianne Brodin och Ingrid Hylander översätter i denna bok hans tankar till förskolans verklighet genom att utgå från exempel på vardagliga situationer. På det sättet knyts teorin till praktiken och frågor väcks att fundera kring i arbetssituationen.
Boken är skriven för blivande och verksamma förskolepedagoger men kan också läsas av alla som har intresse för hur barn utvecklas genom kommunikation och kontakt med andra människor.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att Bli Sig Själv
Bokrecensioner » Att Bli Sig Själv : Daniel Sterns Teori i Förskolans Vardag
|
|
![Att Bli Sig Själv : Daniel Sterns Teori i Förskolans Vardag](/images/background.gif) |
![Att Bli Sig Själv : Daniel Sterns Teori i Förskolans Vardag](/images/background.gif) |
|
|
|