Förlagets beskrivning
Informatörsyrket har utvecklats åt olika håll inom olika organisationer. Såväl informatören själv som samarbetspartners i t ex ledningsgruppen ställer sig därför frågan vilken kompetens och plats i organisationen informatören har och vad man kan förvänta sig av en informatör.
Författaren besvarar dessa frågor och redovisar dessutom hur den professionelle informatören arbetar för att skapa målinriktade kontakter med andra anställda, massmedia, marknad, samhälle och finansvärld.
Denna 2:a upplaga är helt omarbetad med hänsyn till de nya förutsättningar som IT-samhället medför och utökad med
· ett nytt kapitel om kommunikation och ledarskap i kunskapsföretag
· ett nytt kapitel om individuella värderingar.
Peter Erikson, bl a tidigare VD och delägare i Rikta Kommunikation AB.
Fler böcker av Peter Erikson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Planerad kommunikation
Bokrecensioner » Planerad kommunikation : om information som konkurrensmedel
|
|
|
|
|
|
|