Förlagets beskrivning
Detta är den tredje boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra olika medier.
Medierätt 3 behandlar
• de grundläggande reglerna inom upphovsrätt
• rätten till fotografier, musik och bilder
• verkshöjdsbegreppet
• rättigheter för upphovsmän, artister och producenter
• rätten att fritt utnyttja andras verk
• avtal om upphovsrätt
• kort beskrivning av övriga immaterialrätter
Medierättsböckerna är skrivna för gymnasieskolans medieprogram, andra mediekurser, kurser för informatörer och reklamproducenter m.fl. då böckerna till lika stora delar behandlar såväl det kommersiella som det icke-kommersiella innehållet i våra medier.
Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryck, radio och TV.
Medierätt 2 behandlar den marknadsrättsliga lagstiftningen som utgör den legala ramen för det kommersiella innehållet i media, d.v.s. reklamen.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Medierätt 3
Bokrecensioner » Medierätt 3
|
|
![Medierätt 3](/images/background.gif) |
![Medierätt 3](/images/background.gif) |
|
|
|