Förlagets beskrivning
Franchising är ett marknadsföringssystem, baserat på ett intensivt och kontinuerligt samarbete mellan en systemcentral och ett nät av lokalföretagare. Det ger möjlighet att expandera snabbt med ett minimum av kapital och personalresurser.
Denna samarbetsform har sina givna företräden överallt där närhetskontakt med lokala kunder är en framgångsbetingelse. Systemet har visat sig ha breda användningsmöjligheter: det tillämpas både inom tjänsteproducerande och varuhandelsbranscher. Det kan initieras av industriföretag, grossister, filialföretag, av enskilda detaljister och av nyföretagare.
Franchising är idag väletablerat i vårt land och nya system är ständigt under uppbyggnad och utveckling.
Denna bok söker skingra den mystik och de oklarheter som alltjämt omger franchisingssystemet. Den ger en realistisk bild av vad allt som krävs för att utveckla – och driva – ett seriöst och fungerande samarbete som båda parter har nytta och glädje av. Boken har ursprungligen tillkommit på uppdrag av huvudorganisationerna inom handeln: Handelns Arbetsgivareorganisation, Sveriges Grossistförbund och Sveriges Köpmannaförbund.
Fler böcker av Hans G. Tonndorf
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Framgång genom franchising
Bokrecensioner » Framgång genom franchising
|
|
|
|
|
|
|