Förlagets beskrivning
Denna bok baseras på författarens erfarenheter av arbete med barn med känslomässiga störningar. Det är viktigt att skolans personal får kunskap om hur de kan hjälpa och stödja dessa barn. Författaren visar hur Margaret Mahlers och D W Winnicotts objektrelationsteorier kan tillämpas i det praktiska arbetet i skolan. Särskilt ingående studeras barns symbolspråk med hjälp av deras egna texter och teckningar, eftersom dessa kan ge värdefull information om den psykiska utvecklingen. Boken innehåller många praktiska exempel och två längre fallbeskrivningar.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av barnomsorgens och skolans personal. Den är också av intresse för verksamma inom vård och omsorg.
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Barns Symbolspråk
Bokrecensioner » Barns Symbolspråk : att Förstå och Hjälpa Barn med Emotionella Störningar
|
|
![Barns Symbolspråk : att Förstå och Hjälpa Barn med Emotionella Störningar](/images/background.gif) |
![Barns Symbolspråk : att Förstå och Hjälpa Barn med Emotionella Störningar](/images/background.gif) |
|
|
|