Förlagets beskrivning
Förskoleåldern kännetecknas av en intensiv utveckling. Under denna tid läggs grunden för det fortsatta livet. Det är därför viktigt att varje barn möts på sin utvecklingsnivå – en vetskap som föder krav på olika pedagogik för olika åldrar. Med detta som utgångspunkt vänder sig lärarna på Solskenets förskola i Uppsala mot att dela in barnen i syskongrupper. I stället vill de visa på möjligheterna med en åldersinriktad metodik. Boken innehåller många levande exempel hämtade från Solskenets förskola där avdelningarna är indelade efter barnens ålder.
Boken är ämnad att skapa debatt om åldersindelningen i förskolan. Den riktar sig dels till förskollärar- och barnskötarutbildningen, dels till dem som arbetar inom förskolan och till barnomsorgens politiker och tjänstemän.
Boken är skriven av Kerstin Lagrell i nära samarbete med övriga lärare på förskolan Solskenet.
Fler böcker av Kerstin Lagrell
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Åldersindelade avdelningar i förskolan
Bokrecensioner » Åldersindelade avdelningar i förskolan
|
|
![Åldersindelade avdelningar i förskolan](/images/background.gif) |
![Åldersindelade avdelningar i förskolan](/images/background.gif) |
|
|
|