Förlagets beskrivning
Att leda kollegialt lärande i förskolan är en bok att använda som stöd i förskolans utvecklingsarbete. Den fokuserar på grupphandledningsprocesser och diskuterar handledning som en konkret metod för att åstadkomma ett kollegialt lärande. Texten är teore tiskt grundad men erbjuder framför allt en praktisk vägledning i konsten att handleda. Författaren har själv flera års erfarenhet av handledarutbildningar för verksamma pedagoger, och utifrån sina kunskaper presenterar hon väl beprövade metoder och strukturer för samtal. Andra ämnen som tas upp är förhållningssätt inom handledning, gruppdynamik, dokumentation och etiska dimensioner. Att leda kollegialt lärande i förskolan riktar sig främst till verksamma förskolepedagoger som vill utveckla det kollegiala lärandet på sin arbetsplats, men den är också lämplig som kurslitteratur vid handledarutbildningar. Detta är en omarbetad version av boken Handledning för kollegialt lärande, med fokus på och exempel från förskolans verksamhet
Fler böcker av Annika Cederberg-Scheike
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att leda kollegialt lärande i förskolan
Bokrecensioner » Att leda kollegialt lärande i förskolan - -en handbok
|
|
![Att leda kollegialt lärande i förskolan - -en handbok](/images/background.gif) |
![Att leda kollegialt lärande i förskolan - -en handbok](/images/background.gif) |
|
|
|