Förlagets beskrivning
Det finns ett växande intresse av att tidigt upptäcka barn som riskerar att få läs- och skrivsvårigheter, liksom av att fånga upp och stötta dessa barn och deras familjer. I den här boken redogör dyslexikonsult Barbara Pavey med utgångspunkt i ny forskning för vad vi vet om dyslexi idag. I boken behandlas bland annat följande: vikten av att tala, lyssna och förstå språk läs- och skrivsvårigheter hos flerspråkiga barn läs- och skrivsvårigheter och andra samtidiga svårigheter, i synnerhet dyspraxi lekens betydelse metoder för att upptäcka barn med risk att utveckla läs- och skrivsvårigheter. Pavey understryker hur viktigt det är att lärare har ett "dyslexi vänligt förhållningssätt" och anser att fokus bör ligga på att anpassa undervisning och lärande efter barnens behov. I boken finns förslag på strategier för kartläggning och praktiskt arbete med läs- och skrivförberedande övningar, rekommendationer för god praxis, konkreta tips, personliga erfarenheter av dyslexi samt tips på vidare läsning. Att förebygga läs- och skrivsvårigheter är en mycket användbar bok för personal i förskola och skola, studenter på förskollärar- och lärarutbildningar samt alla andra som vill stötta yngre barn med risk att utveckla läs- och skrivsvårigheter
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att förebygga läs- och skrivsvårigheter
Bokrecensioner » Att förebygga läs- och skrivsvårigheter - - i förskolans och skolans tidiga årskurser
|
|
![Att förebygga läs- och skrivsvårigheter - - i förskolans och skolans tidiga årskurser](/images/background.gif) |
![Att förebygga läs- och skrivsvårigheter - - i förskolans och skolans tidiga årskurser](/images/background.gif) |
|
|
|