Förlagets beskrivning
Den fysiska skolmiljön kan antingen främja lärande, arbetsro, trygghet och hälsa eller skapa en ohälsosam arbetsmiljö för elever och personal. Men hur ser då dagens lärmiljöer ut och hur kan vi skapa miljöer som är optimerade för lärande? Mot en bakgrund av skolbyggnadens och pedagogikens historia ges här en gedigen förståelse för de lärmiljöer vi har i dag. Därefter följer en fördjupning i kognitions- och neuropsykologisk forskning om hur vår kunskapsinlärning fungerar och hur den fysiska miljön påverkar elevernas lärande. Utifrån denna kunskap presenteras konkreta och yrkesspecifika checklistor för skapandet av miljöer som främjar trygghet, hälsa och lärande som hjälper dig i ditt arbete med att skapa miljöer som är optimerade för lärande. Fysisk lärmiljö vänder sig till dig som arbetar med skolbyggnader och lärmiljöer på alla nivåer: skolledare, rektorer, lärare, fritids- och elevhälsopersonal, förvaltningschefer, skolhuvudmän, beställare, arkitekter, byggherrar och fastighetsförvaltare, samt till studerande inom samma områden
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Fysisk lärmiljö
Bokrecensioner » Fysisk lärmiljö : optimera för trygghet, arbetsro och lärande
|
|
|
|
|
|
|