Förlagets beskrivning
Perspektiv på kvalitet i förskolan tar sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan (Lpfö 2010) och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, specialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv. I boken behandlas följande: förskolechefers syn på läroplanen och kvalitetsarbete förskollärares syn på kvalitet en internationell jämförelse av förskollärares syn på kvalitet barn i behov av särskilt stöd högläsning i förskolan som kommunikationsstöd. Boken vänder sig primärt till studerande på förskollärarutbildningen men lämpar sig även väl för förskollärare och andra yrkesverksamma som stöd i det dagliga arbetet med barn och föräldrar
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Perspektiv på kvalitet i förskolan
Bokrecensioner » Perspektiv på kvalitet i förskolan
|
|
![Perspektiv på kvalitet i förskolan](/images/background.gif) |
![Perspektiv på kvalitet i förskolan](/images/background.gif) |
|
|
|