Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet   

Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet


Jonatan O'Brien

Häftad. Studentlitteratur 2014-10-17.
ISBN 9789144096698
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

På senare år har Inköp i allt större utsträckning kommit att bidra till företagens lönsamhet, där category management varit den enskilt största bidragsfaktorn. Category management är en strategisk ansats som används för att förstå marknader, analysera spend och implementera nya innovativa leverantörsstrategier. Därför har category management i stor utsträckning bidragit till att förändra Inköps roll, från att ha varit en taktisk och operativt inriktad funktion till att bli en strategisk process inom det värde skapande företaget. Category management för inköp presenterar en stegvis process för effektiv implementering av category management, som kan tillämpas direkt i företaget. Boken innehåller praktiska exempel och konkreta verktyg som tydligt visar hur man: * snabbt och tydligt analyserar komplexa sourcingsituationer * förstår specifika marknader för olika spendkategorier * optimalt tillämpar quick wins för omedelbara resultat * utvecklar och implementerar innovativa och kreativa categorymanagement-baserade strategier. Category management för inköp är nödvändig för alla som påverkas i arbetet med category management, oavsett om du är inköpare, kategoriledare, inköpschef, projektledare eller verksamhetschef. Boken är också värdefull för dig som arbetar som säljare - så att du bättre förstår hur strategiskt inköp fungerar och hur en modern inköpare tänker. "För många har Category Management blivit synonymt med Jonathan O'Brien och hans bok. Detta är en av de bästa böckerna inom området som finns att tillgå, kanske den allra bästa!" Andreas Takacs, Utbildningschef Silf Competence - Sveriges Inköps- och Logistikförbund



Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Category management för inköp



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
Category management för inköp : en strategisk metod för maximering av företagets lönsamhet
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner