Förlagets beskrivning
Sommaren 1896 befann sig Albert Engström, Verner von Heidenstam, Gustaf Fröding och några till i Sandhamn. Den sommarsamvaron ledde till en bok som heter "Pyttans A-B och C-D-lära", som innehåller tvåradiga verser på de flesta av alfabetets bokstäver med teckningar av Albert Engström. Med inspiration från den bokens rim framförs här erfarenheter, åsikter och lärdomar om kvalitet, kvalitetsutveckling, ledarskap och medarbetarskap i form av en resa genom alfabetet. Färden startar i "Allas medverkan är viktigt ?" och går via, exempelvis, "Ledarskap det är att ?mänskor? framåt föra ?" och "Mål som sätts ska mätbart vara ?" och slutar med "Ökad nöjdhet hos vår kund ?". Förhoppningsvis kan detta lite annorlunda upplägg, kryddat med många exempel och illustrationer, övertyga dig, dina kollegor, chefer och medarbetare om vad kvalitetsutveckling handlar om och vikten av att sätta igång nu. Kom ihåg att basen i kvalitetsutveckling är "ständiga förbättringar" - så den bok du nu håller i handen är ännu inte färdigskriven ?
RecensionerI denna bok är Bengt Klefsjö som bäst - fyndig, kul och inspirerande! Han överträffar alla mina förväntningar och ger en kvalitetsresa med unik översikt över vad som är värt att veta om kvalitet - och det bästa kanske är att den är så jordnära och ger konkreta anvisningar om HUR man kommer igång och GÖR. Lycka till på resan med Bengt och hans fångande text
Anders Mellberg, VD på Agria under 20 år
Fler böcker av Bengt Klefsjö
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kvalitet från A till Ö
Bokrecensioner » Kvalitet från A till Ö : en resa genom alfabetet med rim och resor
|
|
|
|
|
|
|