Förlagets beskrivning
Humanvetenskaperna talar om den "den språkliga vändningen". Kunskapen om världen är, i det ljuset, en symbolisk konstruktion, inte ett "faktum". Här riktas uppmärksamheten mot hur föreställningarna om "skolledning" konstrueras i språket; i de ständigt pågående förhandlingarna mellan skolchefer, rektorer, lärare och allmänhet. På olika arenor i och utanför skolan ges ledningen legitimitet. Boken vänder sig till alla som vill utforska hur "ledning" skapas, språkligt och socialt, i och utom skolan.
E-boken baseras på den tryckta utgåvan från 2005
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Skolledning
Bokrecensioner » Skolledning - språk och förhandling
|
|
![Skolledning - språk och förhandling](/images/background.gif) |
![Skolledning - språk och förhandling](/images/background.gif) |
|
|
|