Förlagets beskrivning
I denna bok rapporteras resultat från ett forskningsprojekt där uppmärksamheten är riktad mot att fånga skolpersonalens och elevernas berättelser om hur ämnesövergripande kunskapsområden formas och tar plats i skolans praktik. Olikheter i bland annat styrstruktur och praktiska förutsättningar samt det faktum att ämnesövergripande kunskapsområden är tänkta att integreras i skolans hela verksamhet gör att innehållet är både svårt att avtäcka och kvalitativt granska. Ändå är det slående hur några begrepp, såsom arbetslag, ämnesintegration, delaktighet och samtal, återkommer hos alla aktörer. Det som skiljer är begreppen hos olika innebörder beroende på sammanhang
Fler böcker av Birgitta Sandström
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
När olikhet föder likhet
Bokrecensioner » När olikhet föder likhet
|
|
![När olikhet föder likhet](/images/background.gif) |
![När olikhet föder likhet](/images/background.gif) |
|
|
|