Förlagets beskrivning
I sin uppmärksammade doktorsavhandling, Matematikundervisningens konkreta gestaltning, beskriver Madeleine Löwing ett antal matematiklektioner i skolåren 4-9. Hon följer den kommunikation som sker i klassrummet och analyserar därvid kvaliteten i de samtal som förs mellan lärare och elever. Analyserna visar på en rad dilemman som uppstod under de flesta av lektionerna. Flera av dessa dilemman uppstod om en följd av de ramar som läraren valt vid sin planering av undervisningen, såsom val av arbetssätt, arbetsformer och arbetsmaterial.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Fler böcker av Löwing, Madeleine
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Matematikundervisningens dilemman
Bokrecensioner » Matematikundervisningens dilemman : hur lärare kan hantera lärandets komplexitet
|
|
![Matematikundervisningens dilemman : hur lärare kan hantera lärandets komplexitet](/images/background.gif) |
![Matematikundervisningens dilemman : hur lärare kan hantera lärandets komplexitet](/images/background.gif) |
|
|
|