Förlagets beskrivning
I denna bok beskrivs det erfarenhetsbaserade lärandets historia och dess relation till det som kallas lärande organisationer. Syftet med boken är att erbjuda en orientering och introduktion till teorier och forskning om erfarenhetsbaserat lärande på individ-, grupp- och organisationsnivå. Med utgångspunkt från klassiker som Jean Piaget, John Dewey och Kurt Lewin presenteras teorier om individuellt lärande som mynnat ut i den numera omfattande och mångfacetterade teoribildningen om lärande organisationer.
Boken är avsedd att ge en överblick över litteratur som behandlar lärandets loopar respektive lärande organisationer. Den är tänkt att användas inom såväl grundutbildningen vid universitet och högskola som vid praktiskt utvecklingsarbete i organisationer.
I denna reviderade upplaga har ny teoribildning och nya perspektiv tillkommit.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Från lärandets loopar till lärande organisationer
Bokrecensioner » Från lärandets loopar till lärande organisationer
|
|
|
|
|
|
|