Förlagets beskrivning
Avreglering, europeisering och globalisering av olika marknader har bidragit till en intensifierad konkurrenssituation. Den värld i vilken dagens företagsledare tvingas forma strategier är turbulent och i ständig förändring. I en sådan värld får känslan betydelse för strategiformandet, både som vägledare och kunskapsförmedlare.
Den strategiska managementlitteraturen har dock traditionellt inte ägnat företagsledningars känslopräglade handlande någon större uppmärksamhet. Med Strategi, kunskap, känsla vill författaren komplettera den gängse litteraturen och peka på den roll känslan spelar för dagens strategiformande.
Boken vänder sig till studenter i företagsekonomi och intresserade praktiker i företag och andra organisationer
Fler böcker av Mona Ericson
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Strategi, kunskap, känsla
Bokrecensioner » Strategi, kunskap, känsla
|
|
![Strategi, kunskap, känsla](/images/background.gif) |
![Strategi, kunskap, känsla](/images/background.gif) |
|
|
|