Förlagets beskrivning
Förändringar, till och med ett kraftigt flöde av förändringar, är en konstant i arbetet som lärare och skolledare. Den här boken visar hur kunskap om skolorganisationer och skolförbättring kan omsättas i viktig kompetens för att skolor ska bli mer samspelande. Det är just det professionella samspelet mellan lärare, skolledare och elever som ska till för att kvaliteten i verksamheten ska säkras.
I Kompetens för samspelande skolor ger författaren perspektiv på hur skolor, lärare och ledare aktivt kan gripa sig an förändringsflödet och hur ett ledarskap för förbättring kan organiseras.
Fler böcker av Ulf Blossing
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Kompetens för samspelande skolor
Bokrecensioner » Kompetens för samspelande skolor : om skolorganisationer och skolförbättring
|
|
![Kompetens för samspelande skolor : om skolorganisationer och skolförbättring](/images/background.gif) |
![Kompetens för samspelande skolor : om skolorganisationer och skolförbättring](/images/background.gif) |
|
|
|