Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione   

Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione


Jan Helling Tomas Helling

Häftad. Studentlitteratur AB 2000-04.
ISBN 9789144014241
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Detta är en handbok för ledare som utvecklar och utvärderar organisationens verksamhet. Här beskrivs hur de modeller för verksamhetsutveckling kan användas som har utvecklats av Institutet för kvalitetsutveckling, SIQ och The European Foundation for Quality Management, EFQM. SIQs Modell baseras på tretton grundläggande värderingar som utgör kärnan i kundorienterad verksamhetsutveckling. De är kännetecknande för framgångsrika organisationers verksamhet.
Varje företag behöver metoder för att systematiskt utveckla verksamheten samt för att mäta och utvärdera vad ledares och medarbetares insatser leder till – även sett ur ett kundperspektiv. Modellerna för verksamhetsutveckling har kriterier och utvärderingssystem som kan byggas in och förstärka organisationens ledningssystem. Ekonomiska nyckeltal integreras därmed med organisatoriska, samhälliga och kundorienterade aspekter. Boken belyser även de drivkrafter som leder till ständiga förbättringar och vidareutveckling av processer, varor och tjänster.
Detta är den åttonde och vidareutvecklade utgåvan av boken. Hänsyn har denna gång tagits till att det blivit allt vanligare att även använda den europeiska modellen. Dessutom är det från år 2000 möjligt att ansöka om Utmärkelsen Svensk Kvalitet med verksamhetsbeskrivningar baserade såväl på SIQs Modell för verksamhetsutveckling som EFQMs Excellence Model och Baldrige Criteria for Performance Excellence.



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Kundorienterad verksamhetsutveckling



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione
Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione
Kundorienterad verksamhetsutveckling : utveckla och utvärdera organisatione
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner