Förlagets beskrivning
I denna bok presenterar nio forskare, samtliga verksamma vid avdelningen för Medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet, olika exempel på metodtillämpning inom sina forskningsområden. Exempel på forskningsfrågor som dels kräver ett kvantitativt, dels ett kvalitativt angreppssätt presenteras i boken. Varje författare har fokuserat på det problematiska, det svåra och besvärliga för just den metod de har valt för att försöka få svar på sin forskningsfråga.
Boken är indelad i fyra delar:
I Måste man läsa metod? Är någon metod bäst?
II Metodtillämpning inom organisationskommunikation
III Metodtillämpning inom mediestudier
IV Metodtillämpning inom planerad kommunikation
Boken är lämplig för universitetskurser i samhällsvetenskapliga ämnen i allmänhet och i medie- och kommunikationsvetenskap i synnerhet.
Fler böcker av Gunilla Jarlbro
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Vilken metod är bäst
Bokrecensioner » Vilken metod är bäst - ingen eller alla?
|
|
![Vilken metod är bäst - ingen eller alla?](/images/background.gif) |
![Vilken metod är bäst - ingen eller alla?](/images/background.gif) |
|
|
|