Förlagets beskrivning
Flera yrkesgrupper möter regelbundet i sitt arbete situationer som är starkt psykiskt påfrestande: en arbetskamrats död; olyckor med många svårt skadade eller händelser med omfattande massmedial bevakning. Avlastningssamtal och emotionell debriefing har alltmer kommit att användas vid bearbetning av dessa psykiska efterreaktioner. Men hur bör detta arbete bedrivas?
Denna bok ger detaljerad kunskap kring hur man gör som samtalsledare, beskriver nödvändiga färdigheter för effektiva samtal samt redogör för hur organisatoriska ledningsstrukturer som prioriterar krishantering bör se ut. Innehållet grundar sig på aktuell forskning om stress- och krishantering som bedrivs vid Ledarskapsinstitutionen vid Försvarshögskolan.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Avlastningssamtal och debriefing
Bokrecensioner » Avlastningssamtal och debriefing
|
|
![Avlastningssamtal och debriefing](/images/background.gif) |
![Avlastningssamtal och debriefing](/images/background.gif) |
|
|
|