Förlagets beskrivning
Strategi – en introduktion är ett grundläggande läromedel i företagsekonomi. Boken ger läsaren baskunskaper om strategiämnet idag och dess historiska utveckling. Den är både en fyllig introduktion till strategiområdet samt lämplig grund för den som önskar fördjupa sig i ämnet.
I stora drag ingår tre huvudelement i begreppet strategi:
• det konkreta innehållet i en strategi
• hur strategiarbetet uförs
• strategen, dvs ledaren eller den som utför strategiarbetet
Denna bok behandlar främst de två förstnämnda.
Boken kan bl a användas på grundläggande utbildningar i företagsekonomi vid universitet och högskola eller företagsinterna utbildningar inom området. Med tanke på de många exemplen och bokens praktiska förankring är den även lämplig för chefer på alla nivåer som vill uppdatera eller fördjupa sina kunskaper inom strategiområdet.
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Strategi
Bokrecensioner » Strategi
|
|
|
|
|
|
|