Förlagets beskrivning
Den här boken handlar om samtal. Inte om den där förtroliga pratstunden med bästa vännen, eller middagskonversationen på festen, utan om utvecklingssamtal, mentorskap, nätverk och handledning. Alltså några av den sortens samtal som vi har anledning att intressera oss för i vad som kan kallas vårt offentliga liv, på arbetet. Informationsteknologin håller på att förändra vårt samhälle och därmed vårt arbetsliv. Vi arbetar inte sällan på distans en del av tiden, ofta med specialistuppgifter. Vi kommunicerar via mobila kommunikationer, och ibland möts vi och pratar. Verksamheten måste både stämmas av och utvecklas vidare, konkurrensen är hård. Information och nya kunskaper, stöd och utveckling av såväl enskilda medarbetere som själva företaget är en fråga om överlevnad. Arbetsmetod: samtal.
Boken är lämplig för alla som är intresserade av samtal på ett professionellt sätt, t.ex. lärare och chefer som ska föra utvecklingssamtal med sina elever respektive medarbetare.
Fler böcker av Suzanne Mehrens
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Samtal som arbetsmetod
Bokrecensioner » Samtal som arbetsmetod
|
|
![Samtal som arbetsmetod](/images/background.gif) |
![Samtal som arbetsmetod](/images/background.gif) |
|
|
|