Ingång Sfi Studieväg 1 Övningsbok

Ingång Sfi Studieväg 1 Övningsbok

Anna Bjursén

Kartonnage. Gleerups Utbildning AB 2015-05-06.
ISBN 9789140688569

Ingång, Sfi Studieväg 1 Övningsbok, vänder sig till elever som studerar på studieväg 1, kurs A och B. Läromedlet består av en textbok, övningsbok och en lärarhandledning med kopieringsunderlag. Övningsboken finns också i en interaktiv version om du istället vill att eleverna ska göra övningarna digitalt. Alla texter till Ingång finns inlästa, du kommer åt dem från www.gleerups.se. Ljudet finns också i den interaktiva versionen av övningsboken. Tanken med textbok 1 är att utgå från bilder och det muntliga för att på så vis närma sig det skriftliga språket och läsinlärning. Läraren kan arbeta med elevernas förförståelse genom att prata kring bilderna och den tillhörande ordlistan. Texterna finns på två svårighetsnivåer och kan anpassas individuellt till var eleven befinner sig i sin läsutveckling. Boken är uppbyggd kring olika teman och vardagliga händelser. Bilderna och ordlistan kan med fördel även användas till olika typer av återberättande. Övningsboken eller det interaktiva materialet och kopieringsunderlagen ger många möjligheter att repetera och befästa kunskaperna. Även här finns det två svårighetsnivåer. Övningarna är markerade med ett A eller ett B för att tydliggöra vilken nivå övningen har. I lärarhandledningen kan du läsa mer om hur man kan arbeta med textboken och läsinlärning. Ingång, Sfi Studieväg 1 Övningsbok passar dig som vill ha: texter i fokus nivåanpassning tydlig struktur Ingång är en läromedelsserie för vuxna elever som studerar på Sfi. Det finns en textbok för varje studieväg samt övningsmaterial som du köper antingen i tryckt version eller i interaktiv version. Alla texter till Ingång finns inlästa på vår hemsida www.gleerups.se . Ljudet finns också i den interaktiva versionen av övningsboken.

Anna Bjursén tog examen som grundskollärare i svenska, so-ämnen och bild 1994, men insåg därefter behovet av att komplettera sin utbildning med svenska som andraspråk och specialpedagogik. Hon har erfarenhet från alla grundskolans stadier, ungdomsgymnasiet (IVIK) och framförallt vuxenutbildningen (SFI). Nu samlar Anna personliga erfarenheter genom att leva som invandrare i USA

Fler böcker av Anna Bjursén

Ingång Sfi Studieväg 1 Övningsbok

Ingång Sfi Studieväg 1 Övningsbok Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.