Förlagets beskrivning
Grundläggande framställning om den del av marknadsrätten som rör den svenska marknadsföringslagen och dess tillämpning, med betoning på huvudlinjerna och de centrala bestämmelserna. Behandlar Marknadsdomstolens praxis och söker i lika mån observera lagens båda huvudändamål, att skydda konsumenter och att skydda näringsidkare mot otillbörliga marknadsföringsåtgärder.
Fler böcker av Ulf Bernitz
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Marknadsföringslagen
Bokrecensioner » Marknadsföringslagen
|
|
![Marknadsföringslagen](/images/background.gif) |
![Marknadsföringslagen](/images/background.gif) |
|
|
|