Förlagets beskrivning
Denna andra upplaga har kompletterats med ett avsnitt om vad man ska tänka på när man skriver för webben och när man skickar e-post. Den har också fått nya illustrationer. En handledning och uppslagsbok för var och en som hanterar texter i sitt arbete. Ger råd och tips om hur man väljer ton och perspektiv, hur man planerar, disponerar och gör texten överskådlig. Tar upp styckeindelning, meningsbyggnad och ordval. Många praktiska exempel visar hur text kan göras läs- och läsarvänlig. Vissa vanliga typer av text i arbetslivet behandlas i egna avsnitt, t.ex. protokoll, rapporter, pressmeddelanden, beslutsunderlag och beslut.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att skriva bättre i jobbet
Bokrecensioner » Att skriva bättre i jobbet : en basbok om brukstexter
|
|
![Att skriva bättre i jobbet : en basbok om brukstexter](/images/background.gif) |
![Att skriva bättre i jobbet : en basbok om brukstexter](/images/background.gif) |
|
|
|