Förlagets beskrivning
Om vi betraktar lärande som en process som utvecklas under hela livet ja, då borde vi också aktivt undervisa och förbereda våra elever för ett livslångt lärande. Att undervisa för livslångt lärande tar ett unikt helhetsgrepp genom att visa på samspelet inom och mellan ämnen i en utbildning för en gemensam, hållbar framtid. Skolan har ansvar att rusta eleverna för en alltmer komplex och global värld. Varje individ behöver också få förutsättningar att ta aktivt ansvar för ett hållbart liv och demokratiskt samhälle. Att undervisa för livslångt lärande visar hur du kan undervisa ett sätt som överensstämmer med FN och EU:s riktlinjer för livslångt lärande inom följande områden: läs- och skrivkunnighet flerspråkighet matematisk kompetens och kompetens inom naturvetenskap och teknik digital kompetens personlig och social kompetens samt kompetens att lära att lära medborgarsskapskompetens entreprenörskompetens kompetens på området kulturell medvetenhet och kulturyttringar. Varje område behandlas i varsitt kapitel och kopplas till rikligt med undervisningsverktyg. De modeller som presenteras är evidensbaserade och är lätta att omsätta till klassrumspraktik. Boken vänder sig till studerande och verksamma lärare i alla ämnen, men är i första hand anpassad efter undervisning i F3
Fler böcker av Barbro Westlund
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Att undervisa för livslångt lärande
Bokrecensioner » Att undervisa för livslångt lärande : Didaktiska perspektiv
|
|
![Att undervisa för livslångt lärande : Didaktiska perspektiv](/images/background.gif) |
![Att undervisa för livslångt lärande : Didaktiska perspektiv](/images/background.gif) |
|
|
|