Förlagets beskrivning
NYHET!
De tidiga åren lägger grunden för fortsatt lärande; de fem första åren är pedagogiskt ”gyllene” år.
Förskolebarnet utvecklas snabbt. Som pedagog är det viktigt att vara ett stöd i den här utveckling och kunna förebygga misslyckanden inom olika utvecklingsområden.
Språkstimulering: Tal och skrift i förskoleåldern är den första delen av två böcker. Den ger en teoretisk bakgrund och visar utifrån erfarenheter från norska och svenska förskolor på betydelsen av tidig och medveten språkstimulering genom lek. Den visar också hur viktigt det är att pedagoger inom förskolan skapar goda betingelser för just detta.
Språkstimulering: Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern är titeln på andra delen. Den har ett mer pedagogiskt-praktiskt innehåll och diskuterar bland annat förslag på olika arbetssätt som syftar till att bana väg för gynnsam läs- och skrivutveckling.
Böckerna om språkstimulering i förskolan är skrivna av Bente Eriksen Hagtvet, professor vid institutet för specialpedagogik vid Oslo universitetet och välkänd föreläsare inom språkforskning.
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern
Bokrecensioner » Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern
|
|
![Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern](/images/background.gif) |
![Språkstimulering. D. 2, Aktiviteter och åtgärder i förskoleåldern](/images/background.gif) |
|
|
|