Förlagets beskrivning
Boken ger konkreta exempel på hur man kan tala med elever - på olika nivåer - om form, funktion och betydelse, utan att låta grammatisk terminologi ta över. Den tar också upp hur man - när det behövs - introducerar ämnesspråket, dvs. de grammatiska termer som behövs för att tala om språket. Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra undervisar och forskar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Boken riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt till studenter på lärarutbildningen
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Input Grammatiken i klassrummet
Bokrecensioner » Input Grammatiken i klassrummet : En handbok för lärare i moderna språk
|
|
|
|
|
|
|