PULS NO-boken 1-3 Lärarhandledning med lärarwebb

Maria Olsson

Natur & Kultur Läromedel 2021-08-10.
ISBN 9789127459267

I PULS NO-boken samlas de tre NO-ämnena biologi, fysik och kemi i en gemensam bok. Undervisningen utifrån NO-boken ger eleverna en bra grund och möjlighet att utveckla sitt språk med ämnesspecifika begrepp. Omslaget är i mjukt hårdband, så kallat flexiband, för lång hållbarhet. Lärarhandledning och lärarwebb Med lärarhandledningen erbjuds läraren en metodisk gång att följa vid genomgångar av såväl faktainnehåll som den gemensamma läsningen av texterna. På den tillhörande lärarwebben finns material för digital visning i klassrummet. Vid köp av lärarhandledningen ingår ett års licens till lärarwebben. Efter 12 månader kan du förnya ditt abonnemang och köpa webben separat. Grundbok Digital Grundboken finns i digital version med inläst text. Vid köp av lärarwebben ingår åtkomst till Grundbok Digital för en användare, så att du t.ex. kan visa och zooma in bilder ur grundboken på storskärm i klassrummet. Gemensam arbetsbok i NO och SO för åk 1 NO och SO arbetsbok för årskurs 1 består av uppgifter kopplade till utvalda delar av både SO-boken och NO-boken de avsnitt som är särskilt lämpliga att nosa på under åk 1. Arbetsboken för åk 1 fungerar som en bro mellan PULS Förskoleklass och PULS arbetsböcker för åk 2 och 3. Innehåll i PULS arbetsbok åk 1: * I skolan (SO) * Hösten (NO) * Trafik (SO) * Vintern (NO) * Högtider och helgdagar (SO) * Våren (NO) * Sommaren (NO) Arbetsböcker för åk 2 och 3 Arbetsböckerna för åk 2 och 3 är separerade: NO för sig, SO för sig. I arbetsboken befäster eleven faktakunskaper, tränar läsförståelse och övar på ord och begrepp. Svårighetsgraden i uppgifterna ökar från åk 2 till åk 3 och arbetsböckerna hjälper dig som lärare att få en progression i din undervisning. I arbetsboken för åk 3 ingår uppgifter som förbereder eleverna inför faktatextavsnitten i de nationella proven i svenska i åk 3. Innehåll i PULS NO arbetsbok åk 2: * Växter, djur och svampar * Hösten * Rymden * Vintern * Vatten Innehåll i PULS NO arbetsbok åk 3: * Material * Kroppen * Våren * Kraft och rörelse * Sommaren

Fler böcker av Maria Olsson

PULS NO-boken 1-3 Lärarhandledning med lärarwebb Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

PULS NO-boken 1-3 Lärarhandledning med lärarwebb Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.