Förlagets beskrivning
Det var ofta frågor omkring händelser och beteenden som vi upplevde svåra att förstå eller problematiska att hantera vilket utmanade oss att reflektera kring vårt arbetssätt och hur vi förhöll oss till barnen i olika situationer. Hur kan vi förstå den här reaktionen, det här beteendet? Varför uppstår det, i vilka situationer? Vilka känslor, gränser och behov kommunicerar barnen till oss? Vad behöver vi lära och förstå för att kunna ge det här barnet eller den här gruppen det de behöver för sin utveckling? Vi tror inte att det finns några genvägar, enkla svar eller quick fix-metoder för att utveckla sin samspelande förmåga som pedagog. Men det finns goda strävanden och förhållningssätt att lära av, och det finns nycklar, verktyg och modeller att ta stöd av. Med den här boken vill vi bidra med vår del. Karolina Olsson Newman
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Förskoleserien, Empatiskt ledarskap
Bokrecensioner » Förskoleserien, Empatiskt ledarskap - Samspel i barngruppen
|
|
![Förskoleserien, Empatiskt ledarskap - Samspel i barngruppen](/images/background.gif) |
![Förskoleserien, Empatiskt ledarskap - Samspel i barngruppen](/images/background.gif) |
|
|
|