Förlagets beskrivning
Entreprenöriellt lärande i matematik Kan man stärka elevers möjlighet att lära sig matematik med entreprenöriell matematikundervisning? Och kan entreprenöriell matematikundervisning stärka elevers möjlighet att utveckla ett förhållningssätt som utvecklar entreprenörskap? För att svara på dessa frågor har en grupp forskare tillsammans med verksamma lärare planerat, genomfört och utvärderat entreprenöriell matematikundervisning i ett projekt som kallas ELMA. En av förmågorna i matematik är att formulera och lösa problem med hjälp av matematik samt att värdera valda strategier och metoder. Eftersom det verkar finnas många paralleller mellan idéerna bakom problemlösning och entreprenöriellt lärande, blev problemlösning en av utgångspunkterna när projektet initierades. Och flera av de aktiviteter som genomfördes var av problemlösande karaktär. Boken beskriver vad entreprenöriellt lärande är, olika perspektiv på entreprenörskap och hur det kan appliceras på matematikundervisningen. Du får också läsa om inspirerande autentiska exempel på entreprenöriell matematikundervisning. Detta för att du ska få motivation till att själv komma igång
Fler böcker av författarna
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Input Entreprenöriellt lärande i matematik
Bokrecensioner » Input Entreprenöriellt lärande i matematik : Vad, hur, varför?
|
|
![Input Entreprenöriellt lärande i matematik : Vad, hur, varför?](/images/background.gif) |
![Input Entreprenöriellt lärande i matematik : Vad, hur, varför?](/images/background.gif) |
|
|
|