Lärarens guide till idrott och hälsa : Teori, praktik, bedömning

Linda Persson Åsa Rindstål

Natur & Kultur Läromedel 2017-05-03.
ISBN 9789127446762

Teori, praktik och bedömning i Idrott och hälsa I den här boken får du som är lärare i Idrott och hälsa en grundlig genomgång av de teoretiska momenten i undervisningen. I boken får du förslag på hur du i undervisningen kan arbeta med det teoretiska innehållet inom ämnet och koppla detta till de praktiska momenten. Du får även stöd i bedömningen av elevernas förmågor, vilket ger en bra grund att stå på inför betygssättningen i åk 6. Boken innehåller även ett förslag på i vilken årskurs det passar bra att genomföra de olika momenten. I boken finns det kopieringsunderlag på bedömningsmatriser samt övningar och uppgifter till eleverna. Digitalt extramaterial Eleverna har även tillgång till digitala övningar som ligger gratis under Extramaterial. Till boken medföljer en lärarwebb där bilder och kopieringsunderlag finns tillgängliga för visning på interaktiv skrivtavla. Författarna Linda Persson arbetar som förstelärare på en grundskola i Sollentuna kommun. Hon undervisar i ämnena idrott och hälsa, svenska och matematik Åsa Rindstål arbetar som lärare på en grundskola i Sigtuna kommun och undervisar i ämnena idrott och hälsa, hem- och konsumentkunskap, svenska och matematik. En bok i PREST-serien PREST-serien är ett samlat material med handledningar där du som är lärare i något av de praktisk estetiska ämnena får en omfattande genomgång av de teoretiska momenten i undervisningen. Handledningarna ger förslag på hur du i undervisningen kan arbeta med det teoretiska innehållet inom ämnet samt ger tips och upplägg på hur du kan koppla dessa med de praktiska delarna. Du får även stöd i bedömningen av elevernas förmågor, vilket ger en bra grund att stå på inför betygssättningen i åk 6. Teknisk beskrivning Lärarhandledning (webb) är en webbplats där du hittar lärarhandledningen i PDF-format och även annat digitalt material. Produkten används online via en personlig inloggning. Du behöver internetuppkoppling och Acrobat Reader. Fungerar på alla datorer (PC, Mac och Chromebook) och surfplattor med webbläsare som Google Chrome, Firefox, Internet Explorer eller Safari. Andra generellt förekommande programvaror kan behövas beroende på vilket material som ingår. Läs mer på www.nok.se/tekniskakrav

Lärarens guide till idrott och hälsa

Lärarens guide till idrott och hälsa : Teori, praktik, bedömning Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Lärarens guide till idrott och hälsa : Teori, praktik, bedömning Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.