Heureka! Kurs 2 Ledtrådar och lösningar

Heureka! Kurs 2 Ledtrådar och lösningar

Rune Alphonce Lars Bergström Per Gunnvald Erik Johansson Roy Nilsson

Häftad. Natur & Kultur Läromedel 2014-05-07.
ISBN 9789127433687

Heureka! Äntligen ett gediget OCH modernt läromedel som individanpassar fysiken! Heureka är ett läromedel i fysik som ger eleven förståelse på djupet, samtidigt som det är ett modernt och nytänkande läromedel med många digitala nyheter (och ännu fler på gång)! Interaktiva böcker och gratis läxhjälp på Facebook är bara början! Fångar upp varje elev i klassrummet eller på distans Heureka gör allt för att göra fysiken lättillgänglig och intresseväckande så att det blir lättare och roligare för eleven att förstå och reflektera vidare. Kontrolluppgifter finns efter varje delavsnitt och varje kapitel avslutas med en sammanfattning tillsammans med övningsuppgifter för övning, repetition och fördjupning. Och missa inte att diskuttera och låta eleverna reflektera kring Tänk till-frågorna och att göra de Experimentella uppgifterna! Läroböckerna innehåller gott om lösta exempel som visar hur man utreder en frågeställning. Texter och bilder visar fysikens tillämpningar, historiska utveckling och betydelse för individ och samhälle på ett pedagogiskt och verklighetskopplat sätt. I den interaktiva boken finns ytterligare förklaringar i form av filmer, interaktiva simuleringar, ledtrådar och lösningar! NYHET! Heureka Interaktiv hjälper dina elever ... Med Heureka interaktiv blir det lättare för eleverna att ta till sig kunskapen på djupet. Filmer med teorigenomgångar och labb-demonstrationer gör fysiken mer tillgänglig och hjälper eleven att förstå. Gå in på nok.se/heureka/teorigenomgang för att titta på en av de 28 st teorigenomgångarna. Och gå in på nok.se/heureka/labbdemonstration för att titta på en av de 15 st labb-demonstrationerna i Heureka fysik 1 Interaktiv. Interaktiva simuleringar förtydligar ett fenomen, låter eleven testa sig fram och skapar ytterligare förståelse. Gå in på .nok.se/heureka/simulering för att titta på en av de 13 st interaktiva simuleringarna i Heureka fysik 1 Interaktiv. Ledtrådar och lösningar i direkt anslutning till övningarna i läroboken hjälper eleven att arbeta självständigt utan att köra fast. Gå in på .nok.se/heureka/ledtradar för att se hur ledtrådarna kan se ut. Och gå in på nok.se/heureka/losningar för att se hur lösningarna kan se ut i. Till varje kapitel hör även två olika självrättande tester. I början av kapitlet finns ett Förkunskaps test som hjälper eleven att förstå vad som krävs för att kunna greppa fysiken som finns i det kommande kapitlet. Gå in på nok.se/heureka/forkunskapstest för att titta på en av de 16 st självrättande förkunskapstesterna i Heureka fysik 1 Interaktiv. I slutet av varje kapitel finns Koll på kapitlet som testar kunskaper som man bör ha tagit till sig i det lästa kapitlet. Gå in på .nok.se/heureka/kapiteltest för att titta på en av de 16 st självrättande kapiteltesterna i Heureka fysik 1 Interaktiv. Heureka Interaktiv finns för kurs 1 och 2 och hjälper eleven att vara delaktig i sitt eget lärande och hjälper varje individ vidare till nästa steg. Heureka Interaktiv individanpassar fysiken! ... och stöttar dig som lärare Heurekas interaktiva funktioner underlättar även för dig som lärare. Filmerna demonstrerar laborationer så att ni kan sätta igång tillsammans i klassrummet på direkten samt går igenom teorin och ger förkunskaper och hjälper eleverna att förstå. Ledtrådar och lösningar hjälper eleven med självständigt arbete. Med interaktiva simule ringar slipper du köpa dyr utrustning eller lägga tid på att leta material på nätet och de självrättande testerna hjälper eleverna att se sina styrkor och svagheter, inför samt efter varje kapitel. Flippa fysiken! Heureka interaktiv leder till många nya möjligheter för dig som lärare! Använd till exempel filmerna för att flippa delar av din undervisning. Med förberedda elever är steget till att arbeta praktiskt i klassrumm

Heureka! Kurs 2 Ledtrådar och lösningar

Heureka! Kurs 2 Ledtrådar och lösningar Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Heureka! Kurs 2 Ledtrådar och lösningar Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.