Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)   

Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)


Jakob Lusensky

Kartonnage. Norstedts 2010-03.
ISBN 9789113026343
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och i stället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet.

Hörseln är människans näst starkaste sinne. Ljud och musik är något som berör människor på ett mer sublimt plan än rent visuella intryck och som därför lättare engagerar människor känslomässigt. Det är därför marknadsföring via ljud och musik blivit den senaste trenden när det handlar om att bygga varumärken och skapa kundrelationer.

Sounds like branding är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans.

Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring



Fler böcker av Jakob Lusensky

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Sounds like branding



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans) Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans) Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)
Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)
Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans)
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner