Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy   

Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy


Joe Norris Richard D Sawyer

Paperback. Palgrave Macmillan 2018-01-06.
ISBN 9781349704026
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

This book explores the value of duoethnography to the study of interdisciplinary practice. Illustrating how dialogic and relational forms of research help to facilitate deeply emic, personal, and situated understandings of practice, the editors and contributors promote personal reflexivity and changes in practice. Education, drama, nursing counselling, and art in classroom, university, and larger professional spaces are examined by students, teachers, and practitioners using duoethnography to become more aware, dialogic, imaginative, and relational in their teaching



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy
Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy
Theorizing Curriculum Studies, Teacher Education, and Research through Duoethnographic Pedagogy
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner