Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives)   

Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives)


Hardcover. Routledge 2016-08-31.
ISBN 9781138671836
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

This book proposes a theoretical framework identifying external and internal factors that influence internationalization strategy of Chinese brands and brand performance. It explores several key strategies e.g. standardization versus adaptation, price leadership versus branding, OBM export versus OEM export, and incremental versus leap-forward internationalization model. The relationships are examined between various international marketing mix e.g. distribution channel and pricing strategies, and brand performance. Through case studies the text also analyses the internationalization of contract-based firms



Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives) Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives) Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives)
Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives)
Research Frontiers on the International Marketing Strategies of Chinese Brands (China Perspectives)
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner