Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life)   

Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life)


Anthony Y.H. Fung

Hardcover. Peter Lang 2008-07-01.
ISBN 9780820495019
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

This book examines the way transnational media companies have entered the Chinese entertainment market. Based on the authors ethnographic work and over 100 interviews with senior executives in global media corporations, including Warner Bros. Pictures, Viacoms MTV Channel, and Nickelodeon and News Corporations Channel V, the book analyzes the concrete globalization/localization strategies of these corporations and how they cope with the various political and economic constraints of working in China



Fler böcker av Anthony Y.H. Fung

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life) Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life) Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life)
Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life)
Global Capital, Local Culture: Transnational Media Corporations in China (Popular Culture and Everyday Life)
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner